کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سیراف

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

فراهم شدن سرویس رفت و برگشت برای اعضای کانون سیراف

فراهم شدن سرویس رفت و برگشت برای اعضای کانون سیراف

با توجه به تاکیدات مدیرکل محترم کانون استان سرکار خانم عالی نسب در مورد ایجاد محیط شاد و دارای امکانات مناسب جهت اعضای مرکز و بدلیل شروع کلاس های تابستانه و مشکلات تردد در هوای گرم، با تلاش و پیگیری مسئول کانون سیراف و با لطف شهردار و شورای اسلامی محترم این شهر یک دستگاه اتوبوس کولردار جهت انجام سرویس رفت و برگشت در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفت و از شنبه مورخ ۹۵/۰۴/۲۶ شروع به کار نمود.

۰ نظر
خواجه زاده
ویژه برنامه روز عفاف و حجاب

ویژه برنامه روز عفاف و حجاب

به مناسبت روز عفاف و حجاب سه شنبه مورخ ۹۵/۰۴/۲۲ برنامه قصه گویی کتاب "خواهر بزرگ، خواهر کوچک" در مرکز فرهنگی هنری سیراف انجام شد و دختران حاضر در مرکز که اکثرا همراه با خواهران خود بودند خاطرات خواهرانه خود را تعریف و درباره گوهر حجاب بحث و گفتگو کردند. در ادامه انیمیشن مریم مقدس توسط مربی فرهنگی مرکز برای بچه ها به نمایش گذاشته شد و کارگاه نقاشی و ادبی با محوریت این موضوع برگزار گردید. در پایان اعضا به ساخت عروسک های باحجاب پرداختند. این برنامه با هدف آشنایی اعضا با وقایع و ایام و دلیل نام گذاری آن و تشویق و نهادینه کردن حجاب در بین دختران کانون صورت پذیرفت. برای مشاهده تصاویر این مراسم به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۰ نظر
خواجه زاده
جشنواره غذای خیریه امام علی (ع)

جشنواره غذای خیریه امام علی (ع)

در روز سه شنبه پانزدهم تیرماه به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر جشنواره خیریه غذا با حضور فرماندار و بخشدار محترم شهرستان کنگان، امام جمعه، شهردار و اعضای محترم شورای شهر سیراف در مرکز فرهنگی هنری این شهر برگزار گردید. این برنامه که با هدف کمک به نیازمندان و ترویج این عمل زیبا از طریق صندوق خیریه امام علی(ع) و با ارائه غذاهایی که توسط بانوان خیر آماده شده بود با استقبال گسترده اعضای کانون و اهالی شهر سیراف انجام شد و تمامی درآمد حاصل از این برنامه وقف کمک به ایتام و نیازمندان شهر گردید. برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۱ نظر
خواجه زاده
شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت علی (ع) تسلیت باد

شهادت مظلومانه مولای متقیان حضرت علی (ع) تسلیت باد

در روزهای شنبه و یکشنبه، پنجم و ششم تیرماه به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام علی(ع) ساخت نمادین کاسه های شیر سفالی ، کارگاه نقاشی و تهیه روزنامه دیواری با موضوع امام علی (ع) در مرکز فرهنگی هنری سیراف برگزار شد. در ادامه اعضا با خواندن کتابهای "این صدای علیست" و "نیایش درختان" با سخنان و شخصیت والای مولا علی (ع) آشنا شدند. برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۰ نظر
خواجه زاده
ویژه برنامه نماز جماعت و سفره افطاری تولد امام حسن(ع)در مرکز فرهنگی هنری سیراف

ویژه برنامه نماز جماعت و سفره افطاری تولد امام حسن(ع)در مرکز فرهنگی هنری سیراف

به مناسبت تولد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در روز دوشنبه ۹۵/۰۳/۳۱ ضمن معرفی امام حسن مجتبی (ع) توسط مربی فرهنگی ، کارگاه کاردستی برگزار شد و آذین بندی مرکز با استفاده از کاردستی بچه ها انجام گردید . پس از آن قبل از اذان مغرب برنامه با قرائت قرآن و اذان گویی بچه ها و اقامه نماز جماعت به امامت مربی قرآن مرکز «حاج آقا رشیدپور» ادامه پیدا کرد و بعد از صرف افطار گروه سرود پسران و دختران به نوبت سرود تولد امام حسن(ع) و حسن جان که از قبل تمرین کرده بودند را اجرا کردند و طبق رسم قدیمی سیراف بچه ها با خواندن شعر معروف شب نیمه رمضان بنام «هه گرگشو» با گرفتن بسته های شیرینی و آجیل از مربیان مرکز پذیرایی شدند . در پایان درباره مفهوم اصطلاح «گرگشو» که تغییر یافته همان کلمه گره گشا است و به نقلی حضرت زهرا (س) پس از تولد امام حسن(ع) به کودکان همسایه شیرینی داد که این رسم تاکنون هرساله در شب نیمه رمضان انجام میشود توضیحاتی توسط خواجه زاده داده شد. این برنامه با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با فضائل ماه مبارک رمضان ، شخصیت والای امام حسن مجتبی(ع) و همچنین زنده نگه داشتن رسومات قدیمی و بومی سیراف برگزار شد. برای مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

۰ نظر
خواجه زاده