کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر سیراف

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

ویژه برنامه عید سعید غدیر در مرکز فرهنگی هنری سیراف

ویژه برنامه عید سعید غدیر در مرکز فرهنگی هنری سیراف

به مناسبت فرا رسیدن  عید سعید غدیر، کلاس غدیر شناسی با حضور حجت الاسلام ابراهیم غنی پور "دبیر ستاد غدیر از شهر مقدس قم" در کانون سیراف برگزار شد. ایشان ضمن ارائه توضیحات ارزشمندی درباره ی واقعه غدیر و فضایل امام علی (ع) به صورت قصه ی تصویری به اعضای مرکز، با دادن بسته ی فرهنگی غدیر آنها را به تحقیق درباره ی تاریخ اسلام و مخصوصا این عید بزرگ تشویق نمودند. در ادامه کارگاه نقاشی با موضوع غدیر تشکیل شد و  گزیده ی نهج البلاغه با نام "نیایش درختان" توسط مربی فرهنگی به کودکان و نوجوانان معرفی شد که در حین  خواندن هر صفحه از این کتاب،درباره ی آن بحث و گفتگو شد. هدف از این ویژه برنامه آشنایی اعضا با غدیر، فضائل امام علی(ع) و تشویق آنها به تحقیق کردن در باره ی وقایع تاریخی و شرکت نمودن در گفتگوهای گروهی بوده است.

۰ نظر
خواجه زاده
جشن سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)

جشن سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س)

به مناسبت سالروز ازدواج حضرت فاطمه(س)و حضرت علی(ع) ضمن آشنا نمودن اعضا با این روز بزرگ توسط خواجه زاده ، کارگاه سفال با موضوع «جشن ماه و ستاره» در مرکز سیراف برگزار شد و اعضا نام های مبارک حضرت فاطمه(س) و حضرت علی (ع) را بر قاب های سفالی و اشکال ماه و ستاره نقش زدند و با این کار خوشحالی خود را از این روز مبارک نشان دادند . پس از آن اعضای کوچکتر کتاب «عروسیه عروسی» را خواندند و پویا آرتایی مدیحه زیبایی در وصف کمالات حضرت علی (ع) خواند و این جشن به زیبایی هرچه تمام تر به پایان رسید.

۰ نظر
خواجه زاده
گرامیداشت هفته دولت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیراف

گرامیداشت هفته دولت در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیراف

به مناسبت هفته دولت و بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر ضمن معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت  نیز انجام شد و در ادامه پس از مطرح شدن سؤال "اگر شما جای دولت مردان بودید و یا در آینده مسئول می شدید دوست داشتید برای مردم چه کاری انجام دهید؟" بچه ها در قالب نقاشی و متن به این سوال به زیبایی پاسخ دادند . هدف از این کار آشنایی کودکان و نوجوانان با شهیدان رجایی و با هنر و همچنین دلیل نامگذاری این هفته و تقویت حس خدمتگذاری به مردم بود.

۰ نظر
خواجه زاده